2011. május 23., hétfő

Nem vesztem el...

...csak bevetettem magam a konyhába! :)

Mivel rengeteg bodzavirág van a bokrunkon, így szörpöt készítettem. 18,5 l törpi-szörpit tettem el télire, mert ennyi maradt a 20 literből! :) Gyorsan elkopna, ha nem tenném el! :) Kiegészítés: Azt tudtátok, hogy házi pálinkával keverve isteni finom???

Tegnap pedig nagy családi cseresznyeszedés volt! Így délután azt tettem el befőttnek. Közel 40 üveg lett belőle! :) Mivel maradt még kb 5 kg, és már nem volt kedvem üvegbe tenni, mert akkor már 3x kellett volna dunsztolni, így abból lekvár lett. Most találtam a receptet, és ki kellett próbálnom. ...Nagyon finom lett!!!

Visszatérve a dunsztolásra: hiába hittem, hogy csak 2x kell!, 3x kellett dunsztolni, mert 4 üveg kimaradt!!! Piszokmód örültem neki! :(

Este viszont befejeztük Apussal a lekvárt, 10-kor. Képzelhetitek, hogy örült, mikor egy fürdés erejéig neki kellett kavargatnia! :) Azt mondta, persze ironikusan, hogy "Minden vágyálmom, hogy este fél 10-kor lekvárt főzzek!" hahaha, de mentségére szóljon, csak 5 percig kellett ott állnia! :)

Íme a lekvár, amit az apukámtól kapott vászonszilkébe tettem el (névre szólóan csináltatta nekem!):
Mivel maradt még egy kicsi, így az egy kis üvegbe került. Gyönyörű lett még a színe is. Nézzétek!
Hát még az íze?!....Mennyei! De szigorúan csak télen bontható fel!!!! :)

13 megjegyzés:

  1. Ismerős ez a "kilenc órakor még lekvárt kavarok" érzés. Én tegnap az eperrel startoltam! Szép a szilkéd!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon gusztusosan néz ki a lekvár :D Sajnos az anyósomék kivágtak a nagy cseresznyefát, pedig nagyon finom volt, csak zavarta őket, hogy vagy a lehullott virágokat vagy a leveleket kellett seperni.
    Megkérhetnélek, hogy a bodza szörpöt télire elküldöd nekem? Tavaly csináltam, de valahogy bor lett belőle :(

    VálaszTörlés
  3. 10 virág
    3 dkg citromsav
    1 citrom
    1kg cukor
    2 ek 10-os ecet (én 20-asat tettem, 1 ek-nyit)

    Elméletileg 5 napig kell érlelni, de én 3 nap után behoztam a napról. Nekem is boros lett évekkel ezelőtt.

    Elméletileg nem kell dunsztolni, de én szoktam, sőt Nátrium benzoátot is teszek rá, biztos jó legyen!

    VálaszTörlés
  4. fúúúú.....Én meg irigykedem....

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm! Még egy kérdés. Mennyi nátrium benzonátot raksz bele. Tavaly nekem is mondták, hogy tegyek bele, de hogy mennyit azt nem :(
    Ecet? De megbízom benned, ha kell, akkor teszek :D

    VálaszTörlés
  6. Ecet - Jobb és kellemesebb lesz tőle az íze, meg persze tartósabb is! Tartósító és dunsztolás nélkül 2 hónapig eláll a hűvösön. De nem bízom a véletlenre! :)

    A nátriumból csak egy keveset szórok az üvegek tetejére. Csakhogy hasonlítsam valamihez: kávékanálhegynyi. :)

    VálaszTörlés
  7. Én is készítettem, de én igazi nagyon sűrű szörpit gyártottam. Még teszek el egy adagot, de eddig 3,5l lett. Nagyon sok cukor kell hozzá, én ezért húzódozok tőle, de tagadhatatlanul népszerű nálunk, mindenki bodzaszörpit iszik :-)
    Én nem teszek bele ecetet, de sok citrompótlót igen... holnap bepróbálkozom az ecettel is!
    Van jó kis kamrád, ugyi?
    Nekem sajna nincs, és a lekváraim rendre felfordulnak :-(

    VálaszTörlés
  8. Hát, hogy jó-e, azt megkérdőjelezem néha! De sosem adom fel! Mindig rápróbálkozom, aztán lesz, ami lesz! Román cukor, és még olcsó is volt (250), így most bátor vagyok! Van még 50 kg! :) hihihi

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon szuperül néz ki! Szívesen megkóstolnám a szörpöt és a lekvárt is! Tuti fincsi lett!!!Nyami! Ügyes vagy! (csak pislogok, hogy nálatok már érett a cseresznye!!nálam még zöld!öö)

    VálaszTörlés
  10. Guszti lett! Nyamm! Tavaly mi is készítettünk szörpöt, de idén sztrájkol a szomszéd bodzabokra :DDD
    A lekvárról még nem mondtam le, akkor sem, ha a piacról kell hazacipelnem az alapanyagot!

    VálaszTörlés
  11. Na tudom, már, hogy hova öntsem a házi páleszt! :D
    Rettentő ügyi vagy egyébként, én nem szoktam befőzni, de lehet rá állok erre a dologra is!

    VálaszTörlés
  12. Még egyszer köszi és egyébként a Facebookon bejelöltelek :D

    VálaszTörlés