2013. január 2., szerda

Mosogatószer házilag

Először egy kicsit tartottam tőle, mert nem volt habja, és a zsír úszott a víz tetején. De, természetesen, nem adtam fel, mert még nem tudtam, hogy jó lesz vagy sem! Abszolúte nem bántam meg....sőt....imádom! Ami eddig egyetlen mosogatószerrel se jött össze, az a csillogás az edényeken, poharakon! Zsírfolt viszont sehol sem volt! Először nem is akartam hinni a szememnek, mert ilyet még nem láttam! A bolti mosogatószerek vagy nagyon habzanak és jól eltávolítják a zsírfoltot, vagy nem habzanak és minden zsíros marad tőle. A poharaim , tányérjaim, edényeim mindig habosak voltak, nem győztem öblíteni. Igaz most is kell öblíteni, de nem annyit! Sőt, ha az öblítő vizébe citromsavat is teszünk, akkor még csillogóbbak maradnak az edények! Nem beszélve arról, hogy nekem ez most ingyen van! :)

Mosogatószer:
5 dkg háziszappan
2 dl deszt. víz
2-2 kk só és szódabikarbóna
2-3 csepp teafa illóolaj
6 csepp citrom illóolaj

A vizet felforrósítom, feloldom benne a szappant, majd folyamatosan addig kevergetem, míg egy kissé le nem hűlt. Ekkor hozzáadom a szódabikarbónát, majd tovább keverem, hűtöm. Ezután teszem bele a sót, s teljes kihűlés után az illóolajokat. A teafa illó nagyon jó gomba és baktérium ellen!
Először nagyon híg, de a hűlés következtében egyre jobban sűrűsödik. Mivel nekem nagyon sűrű lett, még hígítottam rajta. 

Mivel az én szappanom nagyon régi - min. 60 éves - szódás szappan, így valószínűnek tartom, hogy csak nekem lett olyan sűrű, még az utolsó hígítás után is, hogy jelenleg még mindig nem cseppfolyós állagú (sűrű, pudingszerű). Tovább már nem akarom hígítani, így lehet, hogy kiskanállal szedem majd ki belőle.

További szép napot!

Kiegészítés:
A műanyag edények tisztítására nekem valahogy nem jött be. Poharakhoz, tányérokhoz, edényekhez, evőeszközökhöz kiváló; tényleg szuper! Bár még mindig nem tudom elfogadni, hogy nem habzik. Egyszer majdcsak sikerül az is. :)

5 megjegyzés:

  1. Erika a gondolataimban olvastál, éppen holnap akarom a mikrót kitisztítani :-) Hála neked, most ezzel az egyszerű módszerrel nem lesz olyan utálatos feladat :-)

    VálaszTörlés
  2. Hoppá! Rossz helyre írtam, de a lényeg a lényeg :-)

    VálaszTörlés
  3. :D Látod-látod, tudtam, mire készülsz!

    VálaszTörlés
  4. Nekem a szódabikarbóna megcsomósodott, mit rontottam el?

    VálaszTörlés