2013. január 2., szerda

Öblítő házilag

Gondoltam egy nagyot, és úgy döntöttem, hogy nyitok egy új oldalt "Háztartási trükkök" néven. Ezt az oldalak menü második sorában találhatod, a lap tetején, a varrás-horgolás mellett.

Egy ideje, mikor Csongor épp rajtam lóg, vagy csak nincs kedve aludni, tv-zünk. Mivel a reality műsorokat kerüljük, így nem sok választásunk marad, ha épp nincs jó film. Ezért sokat néztük már life- és az ozone network-ot. A környezetvédelem már régóta érdekel, de sosem vettem komolyan. Mivel sok ilyen témájú műsoruk van, nem beszélve a spórolás hasznosságait megjelenítőkről, így egy ideje azt vettem észre, hogy én is a hatása alá kerültem. Persze nem egyből, hanem szép fokozatosan. 

Az ősszel elkaptam mamám 60 éves háziszappanját. Még meg sem volt kezdve. Kb 10 kg volt. Nagyon szeretem, mert ez biztos kihozza a - bocs a kifejezésért - birkaszart a ruhákból! Más mosószer ezeknek a foltoknak nem hat, kivéve az ecetes ollót. :D Továbbá ez minden foltot kihoz a ruhákból. Egy ideig csak erre használtam, vagy inkább használgattam 1-2 alkalommal. 
Később kipróbáltam a gesztenyével való mosást is, ami színes ruhákhoz tényleg jó. Fehérekhez nem szabad használni, mert beszürkíti az anyagot (akár a mi vizünk). Körülbelül innen indult az ökomosásom kezdete. De mivel a fehérekhez így is, úgy is vennem kellett mosószert, így olyan sokat mégse spóroltam, mert csak a mosószer élettartamát tudtam 1 héttel meghosszabbítani. A fiaimnak hála rengeteg mosok (min. heti 6 adag), így ez nem valósult olyan jónak. Ekkor elhatároztam, ha elfogy az ariel, akkor bizony csak háziszappannal fogok mosni. Kicsit féltem apánk reakciójától, mert bizony ő nagy kritikus!!! A szappankészítési terveimet is romba döntötte másfél éve, de az idén, úgyis megpróbálom, ha törik, ha szakad! De semmi panasza nem volt, vagy legalábbis csak egy ideig. Nem szereti, ha a ruhák semleges illatúak. Na, kész voltam! ... Ekkor gondoltam egy nagyot, újra elővettem a szappanos-háztartási kinyomtatott sk kézikönyvem. Abban találtam is egy öblítő receptet, de nem elégedtem meg vele, tovább kutakodtam a neten. Nem is bántam meg, mert rengeteg tisztítószer és mosószappan receptet találtam, amik közül 3-at ma ki is próbáltam: öblítő, mosogatószer, mikró takarítás.

Öblítő:
1 literes üveg
9 dl deszt.víz
1 dl almaecet
10-10 csepp teafa- , narancs- és citrom illóolaj
2 ek tejszín 


A hozzávalókat az üvegbe öntjük, és jól összerázzuk, s már kész is vagyunk.Mosás után tényleg jó illatúak voltak a ruhák! Nem volt se erős, se gyenge...olyan pont jó, kellemes! :)

Hogy a gyerekek ne igyák meg, rajzoltam az üvegre egy halálfejet :) , és eltettem a vegyszerek közé. 

Mivel nem kaptam jázmin illót, így azt majd később még biztos teszek bele.

Nagyon szeretek saját "könyveket" készíteni, mert sosincs időm a gépnél olvasgatni, és mivel minden nap 3 óránként van egy fél órányi pihenőm (értsd: szoptatás, fejés), akkor nagyon jól esik olvasgatni egy kicsit. De ugyanolyan élvezettel olvasok a gyerekek mellett is, miközben mesét nézünk. Ha véletlenül van nálam egy toll is, akkor még írni is tudok mellé. :)

KIEGÉSZÍTÉS

Az igazság az, hogy nagyon jó illata van, de valami miatt száradás után nincs illata a ruháknak. Rengeteget olvastam utána, és találtam is olyan házi öblítőt, ami jó lenne, és még érződne is a ruhákon, de kb ugyanannyiba jönne ki, ha nem drágábba, mint a bolti. Ezért átnyergeltem a mosóparfümre. Az illatának intenzívnek kellene lennie, de valahogy ez se volt az igazi. Volt illata, nem mondom, hogy nem, csak nem az igazi, hosszan tartó. Úgyhogy félévnyi próbálkozás után visszatértem a Silanhoz.

1 megjegyzés: