2013. május 6., hétfő

Naptár - év végi ajándék az óvónéniknek

Annyira belelendültem a naptár készítésbe, hogy idén az óvónénik is ezt fognak kapni év végi ajándékként! Mivel a csoport egyik fele ballag, a másik nem, és külön kassza van, így mi, a visszamaradtak, egy-egy naptárral lepjük meg szeretett óvónőinket.

Szerencsére az egyik óvónénink imádja a gyerekeket fotózni, így rengeteg képet készített már róluk az elmúlt évek alatt! Ezeket feltölti a facebook adatlapjára, ahonnan én is szemezgetni szoktam. Próbáltam olyan képeket válogatni tőle és az én archívumomból, amin jól kivehetőek a gyerekek, illetve mindenki rajta van.
(Ha nálatok kevesebb óvodai kép van, akkor mindenki adjon egy otthoni képet a gyerekéről, és azokat használd fel.)

A naptárt osztottra készítettem, azaz 2013-2014-es. A kezdő hónap a június, a záró a május. Azért június a kezdő, mert június 1-jén lesz a ballagás - búcsúztatás, és az ajándékátadás. A képeket időrendi sorrendben tettem bele: június - kiscsoport, júliustól novemberig - középső csoport, decembertől májusig - nagycsoport. A borítón a múlt heti kiránduláson készült utolsó csoportképük látható.


Mivel nem volt nagy a keret a kasszánkban, ezért egyszerű, pecsételéssel díszített, naptárak készültek. 3 egyformát készítettem a 2 óvónéninek, és a dajkának.


Felhasználtam:
Yabo naptár alap
Indás pecsét klt - rayher.hu
írásmintás pecsét - scrap kreatúra
dekortapasz / washi tape - scrapbook.hu
TH tinták: vintage photo - scrapbook.hu
                tea dye - scrapbook.hu
Budaházi Brigitta - Klasszikus idézetek freebie
A naptárt most is a tervezéssel kezdtem. Mivel pecsételéssel készült, így minden lapot hasonlóra készítettem: a fedőlap, a hátlap és az idézetes - 2 belső - oldal minden sarka sarokpecsétet kapott, míg a többinek csak két átellenes sarkába helyeztem. Ezeket egy vékony sormintával egészítettem ki, így egységessé téve azt. Háttérként, egy világosabb színű tintával, írásmintás pecsétet alkalmaztam. Természetesen mindent körbetintáztam: az oldalak és a képek szélét Tim Holtz vintage photo tintájával. A képeket 9x13-as méretben nyomtattam ki, melyeket az ingyenes Phoscape képszerkesztő program segítségével, a képek arányához igazítottam. Ezért lettek kisebbek, nagyobbak, keskenyebbek köztük, a nem fontos részeket egyszerűen levágtam.

A borítóra egy, szívemhez közelálló, idézetet tettem, ami letölthető a scrapbook.hu oldaláról. Ezt egyszerűen csak rányomtattam a naptárra. Ehhez word-ben szerkesztettem egy ugyanolyan méretű dokumentumot, mint az alap, majd képként beillesztettem a letöltött szöveget. Átméreteztem a png fájlt, s végül még az évszámot is elkészítettem a bal oldalra. Mikor jónak ítéltem meg mindkettő helyzetét, kinyomtattam egy sima nyomtatópapírra, majd egymás fölé helyeztem a naptárborítót és a nyomtatott mintát. Csak ez után nyomtattam a fedőlapra!
Az évszám alá felragasztottam a képet, majd a kép és az évszám közé pedig egy dekortapasz darabot. Ezzel átellenes sarokba szintén egy dekor tapasz darabot erősítettem fel.
A belső oldalaknál csak egy vázlattal dolgoztam. Azért csak eggyel, mert azt oda-vissza tükrözve is tudom használni, ami még egységesebbé teszi az egész naptáram. Dekorációként pedig a hőn szeretett dekor tapaszt alkalmaztam. Mindig oda erősítettem, ahol épp nagyobbnak tűnt a tér, a kép alatt vagy felett.






 


A választott verseket a fedőlap - és a borító belső oldalára nyomtattam ugyanúgy, mint a fedőlapnál: beállítottam a megfelelő lapméretet, beírtam a szöveget, középre rendeztem vagy két hasábra osztottam, és utána kinyomtattam. (Ha félsz a nyomtatástól, előbb vágj egy azonos méretű sima papírlapot, és arra készíts egy próba nyomatot.) Óvónős verseket találtok pl. a dalokversek.hu oldalon. Én Mentovics Éva: Óvónéni várt reám és Pásztorné Antal Magdolna: Óvónéni köszönöm verseit használtam.










Köszönöm, hogy erre jártál!
E

2 megjegyzés:

  1. Te egy tündéri Anyuka vagy! Ennek biztos nagyon örülnek majd az óvó nénik! Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  2. Ha te mondod, elhiszem! Most egy kicsit elpirultam! Köszönöm a bókokat! :)

    Majd amint lesz időm, annyi, de annyi mindent hozok!!! Mama album, babacipő, babakocsi, képeslap, a díj, amit tőled kaptam, az anyák napi minik, amiket sikerült az utolsó utáni pillanatban befejeznem!

    A szombati ballagás délelőttjén még babacipőt ragasztottam!!! Pénteken és vasárnap a gyerekek anyák napjára rohantunk, persze vasárnap negyed háromkor még nagyban ragasztottam a mamáknak az anyák napi mini albumot, és 3-kor kezdődött az ünnepség! Még jó, hogy a szomszéd utcában van az ovi, így is majdnem elkéstünk!

    Ja és ez mind a múlt hét termése!!! Most egy kicsit pihizek, utána beragasztom a dobozalbumokba a fotókat a másik 2óvónőnek és dadusnak.

    Röviden ennyi jutott most eszembe! Remélem, semmit sem hagytam ki!

    VálaszTörlés