2011. január 12., szerda

2011-es naplóm

Mivel ide töltöm fel az összes új oldalt, így a bejegyzés vége felé találhatjátok meg! 


A borítóm ... tádám!!!
Felhasználtam hozzá: régi szabócenti - szerintem még a dédszüleimé volt. A centi érdekessége, hogy egy helyen varrva lett, mert elszakadt.
scrap-kreatúrás képkeret és pecsét
flutter-butter breeze kétoldalas albumpapír
sárga karton
kávés papír égetve - majdnem leégettem róla a szöveget! :)
zöld szalag
maradék papír
barna pasztell kréta (a chipboardot ezzel kezeltem - de csak itt-ott, a jobb hatás kedvéért :) )
hajlakk

És, mint mindenen, ezen is sokat gondolkodtam, hogyan kellene elkészíteni. Kb másfél órát, ez már egy alkotói válsággal is felér! De aztán jött az ihlet! Hála a creative scrappers-nek! A 48-as számú elrendezéstervüket felhasználva született ez a fergetegesen jó albumborító!!!!
Idézet:
"Minél több jóság és szeretet sugárzik belőled, annál több áramlik rád vissza!" Sigmund Freud 


Szilveszter

Ez az első oldalam a naplóban. Creative Scrappers 120-as számú oldalterve alapján.
A borítóm még félkész, de ha megérkezik a kiegészítő, akkor befejezem! Már alig várom!!!
A fiúkkal egész nap készültünk erre az éjszakára. Sütöttünk, főztünk, szendvicseket készítettünk. (Bár a következő két nap se kellett főzni, mert annyivolt!!!)
A szilvesztert négyesben töltöttük kis családommal. Csendes, hideg este volt, hullott a hó. A párom épp nappalos szolgálatból ért haza este.
Vacsora előtt tűzijátékoztunk. Nagyon tetszett a fiúknak! Persze nem durrogós tűzijáték volt! Csendes, színes kis gömböket lőttünk ki. Ezután jött a vacsi. Mondanom se kell, megint degeszre ettük magunkat! Sajnos a közös ünneplésünk 8-kor véget is ért, mert a fiúk mentek aludni, mi pedig szilveszteri műsorokat néztünk és éjfélkor pezsgőztünk.
Ja, és addig folyamatosan majszoltunk valami sütit, vagy épp szendvicseztünk. Csoda, hogy tudtunk aludni! :)


 
Január - fogadalom tétel

Creative Scrappers 20-as számú oldalterve alapján.
 Ennél a képnél kipróbáltam a tintázást is! Mivel elég szolidra sikerült a kép, így a tinta jól feldobja.
A filcemet, pedig fel kell, hogy töltsem, mert elég gyatrán látszik a kép címe.

Egyszer vettünk a nyomtatóhoz egy utántöltő szettet, csak nem lett jó. Így a kifogyott fekete filctollamat szoktam belőle töltögetni. Mellesleg ezzel kontúroztam a hungarocell képeimet is. Arról is lesz majd egy bejegyzés! Hú, sok mindent kell felvezetnem!!! Szép sorjában, de meg lesz az is!

Kanyarodjunk vissza a képhez:
Fogadalmaim: Többet alkotok! - ez vastagon szedve! Remélem sikerül is!
                      Állást keresek - folyamatban, bár még 1,5 évem van a gyesből, de hátha összejön valami!
                      Többet sütök - szeretek sütni, de mostanában valahogy elmaradt!
                      Üres cetli - hátha valami még eszembe jut!



A következő januári oldalam a mai nap folyamán - jan.30. -  készítettem.

Ma ünnepeltük Apiska (by Botond) 32. szülinapját. Anyósom sütött-főzött egész nap, ja és keresztfiam Botonddal együtt nála aludt. Így 3-an készítették az ebédet + besegített időközben a sógornőm is! Nagyon finomat ettünk - marhahús leves, marhapöri!

Ebéd után felköszöntöttük apust, aki most verdás tortát kapott.
Ennek a verdás képnek is megvan a maga sztorija!!! A neten vettem tavaly decemberben egy tortaostya csomagot, amiben 5-15 cm-es képek vannak. Ezzel eddig semmi gond nem volt. Amikor kibontottam, elöntött a méreg! Nem is úgy van, hogy 5-15cm! Lemértem! 3,5-10cm!!! ...
Így a tortákra nem 1 kép kerül, hanem legalább 3. De azért jó is volt benne, mert 3 db "Boldog szülinapot" felirat is volt benne! Legalább azzal nem kellett vesződnie a mamának!

Erről a fergeteges köszöntésről az alábbi kép született:

A gyerekek (Botond, Csabi) és mama vitték a tortát

 Részletfotók:










Felhasználtam:
Scrap-kreatúrás pecsét bélyeggel
Fekete tintapárna
prima virág
csipkeszalag 2 féle (az alsót kávéztam, nem tetszett, ezért kapott +1 réteget egy hófehérből=jobb lett)
kávé
CEWE esküvői papírok freebejeit
scrapbook-os matrica
Rayher-es maradék papír - rózsálom
gyöngytoll
hobbi ragasztó - Hobby Művész
kétoldalú ragasztó
számos matrica kivágva - helyi 100-as üzlet
barna karton
fekete toll

Mikor majdnem kész lettem vele, körbe kommenteztem az oldalt. Ez szerepel rajta:

"Születésnapodon, nem kívánunk egyebet,
csendes lépteidet kísérje szeretet.
Szívedben béke, lelkedben nyugalom,
légy nagyon boldog ezen a szép napon.
Szívünk szeret ezt ne feledd,
a legtöbb mit adhatunk;
A családi szeretet."


Január vége oldal

Egy egyszerű oldalt szerettem volna alkotni, ahol összegyűjthetem a januári eseményeket. Így született meg a fejemben ez a zseb. Hogy szép is legyen, az oldal szélére egy kis csipkét ragasztottam. A jobb felső sarokba egy függöny dísz került. A szívecskét és a két csillagvirágot a fiúkkal készítettük a múltkor. Most csak festettem.
A kommenteket a fiúk készítették ma - na jó, Botond. És az ő ötlete volt, hogy a lehulló kis darabokat ragasszuk fel. A legvégén egy masni is került a zsebre.

Majd elfelejtettem, hogy a zsebre írásos pecsétet tettem, amire az "Ez történt velünk januárban" feliratot írtam.








 Februári első

Kikötések: mivel februárról szól az oldal, legyen benne rózsaszín vagy barack árnyalat, továbbá legyen rajta csipke, ami a havat szimbolizálja illetve kerüljön rá fehér virág. Hát az enyémre nem került! Remélem így is jó lesz!
 Felhasználtam hozzá:
arany karton,
bordó karton,
csomagoló papír,
kreatúrás szív,
csipke,
nyomtatható kártyák,
fehér Zig toll,
rózsaszín karton,
szív kontúrmatrica.

Kommentnek még nem tudom, mit írok, de majdcsak kitalálom! :)


Mivel oldalpárról van szó, így szép összhangban vannak. /Az albumot a legvégén fűzöm össze, zöld raffiával./



 Februári második 
Franci oldalán láttam egy nagyon jó kérdezz-felelek oldalt, amibe azonnal beleszerettem. Ezért el is kellett készítenem!
Aki nem tudná: Botond beleesett a bárányhimlőbe, így az elmúlt egy hetet a lakásban töltöttük. Unaloműzésképpen kérdezgettem, majd ebből alkottam ezt a képet:
Mivel előző oldalam arany kartonra készítettem, így most ez volt az alapom. (Minden oldalam hátoldalát is felhasználom!) A kép alá Lush brown damasc papírt tettem. A képeket vasárnap készítettük. Egész héten építettünk, így ez is rajta van, no meg a vágy, hogy kinn játsszon a hóban! Ez is teljesülhetett tegnap! Euforikus hangulatban volt!!!

Kérdések és válaszok: (Néhányat kihagytunk vagy helyettesítettünk mással.)
1. Mi a kedvenc ételed?
        rántott hús, sült krumpli, répa - épp egy szatyor répát pucoltam előtte :)

2. Mit szeretsz nézni a tv-ben?
        Bambi, Szépség és a szörnyeteg, Dzsungel könyve

3. Ki a legszuperebb ember, apán kívül? Miért?
        Senki. Olyan nincs! (Körbemagyaráztam a kérdést előtte, mert nem igazán értette!)

4. Mit szeretsz csinálni az oviban?
        Játszani.

5. Ha választhatnál magadnak másik nevet, mi lenne az?
         Anya. - hát nem édes? :)

6. Hová mennél szívesen, ha bárhová mehetnél?
          Ki a hóra!

7. Mi a kedvenc színed?
          Nem tudom.

8. Mi leszel, ha nagy leszel?
          Anya. Kisebb magyarázás után: tűzoltó. (Már nem akar rendőr lenni Nagylakon, mint az apja! :))

9. Mi a kedvenc könyved?
          Télapós. - Csillog villog karácsony

10. Mondj 3 szót, ami eszedbe jut magadról!
          Botond, jó, okos

11. Melyik a legkedvesebb évszakod? Miért? 
          Meleg. Azért, hogy fürdjek!  -  Évszak? Elmagyaráztam neki, és már mondta is választ.

12. Melyik ételt utálod?
          Főzelék.

13. Ki a barátod?
          Barni. Ehhez nem kellett gondolkodnia!

14. Ki a szerelmed?
          Kittike. Igen, nekünk már szerelmünk is van! :)

Na, ezzel kapcsolatban van egy jó kis sztorim is! Szülőin kiderült, hogy Kittike is Botondba szerelmes. És ráadásul egyszerre lettek még himlősek is! De jöjjön a sztori!

Papírcsákót készített a csoport, mellesleg nagyon gyönyörűt!, mindenki dolgozott, kivéve Botond és Kittike! Elvonultak a babaszobába, és játszottak. Nem érdekelte őket a ragasztás, csak ők együtt legyenek! (Így az óvónénik készítettek nekik 1-1 db-ot!)
Sőt, ha mennek Kittikéért, vagy én Botondért délben, akkor ki is kísérik egymást, és az ajtóban búcsúzkodnak! Igazi Don Juan a fiam!!! Ráadásul már virágot is szeretne neki vinni! Persze az sem maradhat el, csak nyíljanak a virágok a kertben! Botond elhalmozza! Kíváncsi vagyok, én kapok-e tőle? Tavaly mindig nekem szedte, kérés nélkül! :)



3. februári oldalam
Témának a sógornőmet választottam, több okból is! Először is ő volt az épp aktuális szülisnapos, no meg a legszebb születésnapi ajándékot kapta! Egy héttel a szülinapja előtt derült ki, hogy ismét babát vár! :) Hát nem ez a legszebb????? :)

Így mindjárt megszületett a fejemben az ötlet, elrendezés, stb. Persze az elrendezés könnyű volt, mert megint egy vázlatot használtam! :)))

Ééés, mivel 3 fiú van a családban, így már jó lenne végre egy lány is! Sőt, mivel megint rózsaszínes és pillangós hangulatomban voltam, így egy kicsit lányos kinézetű lett az oldal. Már csak ezért is jó lenne, ha lány lenne! :) Azért csempésztem bele egy kis kéket és szürkét is, ha véletlen mégis fiú lenne! :D Mind a két szín 1-1 pillangón szerepel. 3D-sek, bár ez nem igazánlátszik! :(

Amúgy Bo bunny papírt használtam, és néhány kiegészítőjét. (Gabrielle Pollaco tervezte!) A keret, amiben a cím van, krétáztam - barna, piros pasztell. Muszáj volt, mert nagyon fehér volt, és teljesen elütött a többitől! Ja, bordó alapra dolgoztam!

És egy kicsit kis betűvel sikerült már megint írnom! Ilyen az én formám, hol nagyok, hol kicsik a betűk! :) Nem beszélve a lakkozásról!!! Egy kicsit megfolyt a tinta a hajlakktól! De sebaj, majd azt mondom, hogy így akartam! :::)))

Mivel nem igazán volt akkor jó idő, így a vidám hangulatba belecsempésztem egy kis fehéret is - csipke - utalva arra a hatalmas mennyiségű hóra, ami akkor volt!

Kimaradt:
Bújtatott képeket helyezte el a bal oldali kép mögött.

Február vége oldalam

Ezt ma reggel alkottunk KÖZÖSEN!!! Apus is itthon volt, mert táppénzen van - fáj a torka! :) Így mind a négyen alkottunk!

Hosszában félbevágtam egy köteg írólapot, amiknek később az egyik oldalát mintavágó ollóval díszítettem. Ezután a  fiúk lyukasztották rá a mintákat! Addig én előkerestem a Bingo kártyáimat, amit Altalena készített, valamint egy bordó borítékot. Ez még az esküvői meghívókból maradt! (Azt is én gyártottam!)

Lyukasztás közben Botond kivágta a Bingo kártyákat, én pedig jól összegyűrtem a borítékot! Próbálgattam. Végül ez született:

A kommentkártyák, még a múltkori tömeggyártásból valók! Azt is a fiúk készítették! (Még mindig van kb 20 db-om belőlük! Egy ideig ez lesz minden vége oldal fő eleme! :D )
Ja, és hogy Hunornak is benne legyen a keze nyoma, ujjlenyomatmintákat tett a borító belső oldalába, mert akkor már épp nyomdáztak! :)

Azt elfelejtettem írni, hogy tegnapelőtt összefűztem egy sárga szalaggal az albumot, mert már mindenfele folyt, illetve kinyomtattam a 3 db digi képem, és azt is beletettem. Így egyben volt, mikor ma készítettük a vége oldalt. Így sikerült Hunorkának ujjlenyomatot hagynia benne!

Persze Botond keze is maradandót alkotott ebben az oldalban! Ráragasztott egy Bingo kártyát az oldalra, míg nem figyeltem; épp akkor gyűrtem a borítékot! :) Ettől még inkább egyedi!

Mivel a múltkori oldalról lemaradt a fehér virág, így most azt is pótoltam!

Márciusi első


Mivel a mai nap eléggé szeles és borús volt, így a délelőtt folyamán a fiúkkal közösen alkottuk ezt a képet. Kb 3 órán át ezen dolgoztam, mert minden 10 percből csak 3-at törődtem az oldallal. Miért? Mert a fiúk a kincseim között durkáltak. Sokkal jobban érdekelték őket az én dolgaim! :) Mindent kivettek, megnéztek, kipróbáltak, amit csak lehetett. Öcsike pl profi módon ismeri a hobby ragasztóval történő ragasztás minden fortélyát; ebből vizsgázott ma! :))) Botond pedig a lyukasztás - ismételten - mélyebb rejtelmeiből kapott kiváló minősítést! :))) Az ő kezei nyomán születtek a pipacsok bibéi.

Szóval az volt a feladat, hogy valami tavaszi virág színeiből alkossunk képet. Az én kedvenc virágom a tavasz végétől nyíló pipacs, és az egyik kedvenc festményem színeit használtam hozzá. És kinek vannak pipacsos képei???? Szinyei Merse Pálnak! Imádom a képeit, az ecsetkezelését, a színhasználatát ... szóval mindenét!!! Így egyszerű dolgom volt! Ja, és Andi egyik alkotásának a Zavarban c. képe elrendezését használtam. Köszi Andi!!!

A festmény:
Szinyei - Pipacs a mezőn 1902
Visszatérve a pipacsra! Egyszerűen elbűvöl maga a virág, annyira kecses és lágy a tartása! Ráadásul annyira szép, ha egy mező tele van pipaccsal! Szerencsére a szomszéd település határában van egy ilyen terület, így minden évben elmegyünk és jól megnézzük. Annyira jó benne gyönyörködni!!! Amerre a szem ellát, mindenfele pipacs van! Meseszép!!!
Az a legnagyobb gond, hogy egyre kevesebb ilyen terület van manapság! :( Mindez a vegyszerezésnek köszönhető! Még kislány koromban nagyon szerettem mezei virágokat gyűjteni, szárítani. Ekkor szerettem bele a pipacsba. Sajnos mostanában már mezei virágot se igazán látni!

Felhasználtam:
once upon a springtime - zöld papír
valami virágos papír - nem tudom honnan és mi a neve, de letöltöttem :)
krepp papír
zöld papír levelek Kneiszner Annától - köszi!
sk zöld nonfiguratív levelek
textil és műanyag levél
tortacsipke - amit majdnem elfelejtettem :)
Altalena bingo kártya - ezt a virágok alá szerettem volna tenni, de valahogy a másik oldalra ragasztottam :)
betűk - Kneiszner Anna
Szalag
kommentkártya - ezt is a netről töltöttem, fogalmam sincs honnan és mi a neve, de van :)






És most a képet scanneltem! :)

Március vége
Ismét egy rózsaszínű alkotás került ki a kezem alól. Bocs, de lehet, hogy lesz még jó néhány ilyen színvilágú oldal! :) Nagyon bejönnek ezek a színkombók!!!
Tegnap este böngésztem a scrap-világ háza táján, és Pia-nál találtam egy nagyon aranyos vintage oldalt. Szerelem volt első látásra!!! Úgyhogy gyorsan készítettem egy elrendezés tervet, kerestem papírt, majd alkottam ezerrel, közben pedig tv-ztem (7 év Tibetben).

 Felhasználtam:
Papírok: once upon a dream
virágok: öntapadósak - nem tudom, honnan

csipke
tinta
mintavágó olló és lyukasztó
bordó alapkarton

Ééés ez született: kinyitható!!!







Nem tudtam dönteni a képek között, ezért került fel 2-2 kép róla!

Mivel még mindig a múltkori papírokra írok - ezeket készítették a fiúk -, így azokat nem tettem bele, mert a színviláguk teljesen más. Így az oldal hátuljára felragasztottam azt a borítékot - igen, meg van! -, amiben Andi küldte a karikákat. Erre ragasztottam a holdacskát, ami szintén Andinak készült, de a fiúk összetintázták, így megmaradt. A boríték zsebében helyeztem el a cetliket. Semmi extra nem került rá. Nekem most így jó!
(Itt azonban meg kell jegyeznem, hogy a napló első oldalait már biztosan másképp készíteném!!! El sem hiszem, mennyit tanultam 3 hónap alatt!!! :) )



Sokat tanakodtam, miként ragasszam fel!!! Nem akartam, hogy csak az én nevem és címem látszódjon! Fontos számomra, hogy kitől és honnan érkezett a levél!!! Ja, és ne lógjon le az oldalról! :)

13 megjegyzés:

  1. De jók azok a centik a címlapon! A szilveszteri is nagyon tetszik. Látom robbanni a tüzijátékot. Nagyon megcsináltad! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is nagyon tetszik a borítód! Az égetésen pedig jót mosolyogtam!:-))))A centi is fantasztikus!Nagyon bejön!
    (A borítód még nem láttam Sapinál, szólj neki, tegye fel.)
    Puszi

    VálaszTörlés
  3. Klassz lesz a naplód, kitartást év végéig!

    VálaszTörlés
  4. Szia Era!

    Nehezen találtam ide! Már az egyik kommented után kérdeztem, hogy miért nem találom a blogodat, de valószínűleg nem néztél vissza hozzám!
    Először azt nem értettem, hogy miért nincs új bejegyzésed, aztán rád kerestem a bloggeremben és azt írta ki, hogy a blog nem található. Nem értettem a dolgot. Most már a google-be írtalak be és rájöttem, mi a gond. Az Én bloggerem valahogy rosszul mentette le a blogod linkjét, ezért nem kaptam soha értesítést az újabb alkotásaidról.

    De most itt vagyok, végig néztelek és csak ámulok, mennyi energia, lelkesedés és kreativitás van benned! Igazán irigyellek! Kedvenceim a bábjaid! Már régóta álmodozom Én is ilyen klassz bábokról, de ehhez Én nagyon kevés vagyok! Még varrni sem tudok.

    Olvastam a kesergő bejegyzésedet is, hogy Sapimanó oldalai mellett a tieidet gyerekesnek találod.
    Pár dolgot ne felejts el:
    1. Még csak nem régen kezdted az egészet, tulajdonképpen még csak ismerkedsz a scrapbook-kal.
    2. Rengeteg technikát nem is ismersz még, ahogy Én sem - itt is van mit tanulni!
    3. Mindenkinek kialakul idővel egy stílusa, Sapimanónak már van. Nagyon szeretem Én is, rendkívül tetszik, de Én nem ehhez a stílushoz vonzódom legjobban. Én 10 hónap után is még csak keresgélem magam, de nem vagyok elkeseredve, egyszer csak rálelek!
    4. Ha gyerekesnek érzed a stílusodat, azért van, mert gyermekeid vannak. Ebben élsz!
    5. Ne felejtsd el, hogy magatoknak alkotsz, nem másoknak! Ha nektek tetszik, Ti szeretitek, Te készítetted saját kezűleg - magatoknak - az hatalmas érték! Becsüld meg a scrapbook-os munkáidat is, mert tele van szeretettel!
    6. Végül pedig: ahogy egyre több eszközöd, papírod és alapanyagod lesz, már határtalanul tudsz majd alkotni! De ha nincs most azonnal több százezer Ft-od arra, hogy megvegyél mindent (kinek van???), kell egy kis idő, mire összegyűjtesz minden eszközt!

    Legyél büszke magadra, mert nem csak jó anya és feleség vagy, de tehetséges alkotó is!

    Én pedig javítom a linkedet...
    Puszi
    Edit

    VálaszTörlés
  5. Csodaszépek az oldalaid! Fantasztikusan jól haladsz az "emlékgyártással". Majd csak utólérlek ;o)

    VálaszTörlés
  6. Édes! Nagyon nagyon zabálni való :D teszem is ki a blogba ezt az oldalad :)

    VálaszTörlés
  7. De jópofa dolog ez a kérdezgetős!
    Az oldalad nagyon szép.

    VálaszTörlés
  8. Nagyon tetszik az oldalad! Aranyos ez a kérdezgetős, és mennyire cukor már, hogy szerelme van :D (igaz, az én lányomnak, meg hetente más férje...változik a világ :DDD)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon helyes lett a pipacsod. :)

    VálaszTörlés
  10. Hú, ez a pipacsos marha jó lett :-)
    Igazán tetszik a kérdőíved, lehet, hogy lenyúlom az ötletedet :-)

    VálaszTörlés
  11. Már a galériában is szemeztem ezzel a gyönyörűséges oldallal, és teljesen kiment a fejemből (milyen szomorú, hogy manapság minden kimegy a fejemből :( ), hogy gyorsan be kell majd raknom a márciusi képek közé...
    És nem csak ez, de a karikák is ma lettek feladva, mert milyen meglepő...elfelejtettem...Ne haragúúúdj!

    VálaszTörlés
  12. De jó ez a márciusi! Kész vagyok tőle! Ez felnyitható oldal valami zseniális! Nagyon tetszik a stílusod, és ne bánd ezt a színvilágot, nekem bejön! Olyan csajszis.
    Puszi, csak így tovább!
    Ildikó

    VálaszTörlés