2011. június 12., vasárnap

Gumicukor házilag

Ildikónak ma megígértem az arcfestésen, hogy felteszem. Az arcfestésről még várok képeket tőle, így az egy későbbi időpontban lesz közölve.

Tücsökbogárnál találtam itt. Mellesleg nagyon jó receptjei vannak!!!

Hozzávalók :

0,5 l szűrt feketeribizlilé ( vagy áfonya , lila szőlőlé , a lényeg , hogy sötétlila legyen )
0,5 l szűrt eperlé ( vagy málna , vagy cseresznyebefőtt leve a lényeg , hogy piros legyen )
0,5 l szűrt szőlőlé ( vagy must , vagy almalé a lényeg , hogy sárga legyen )
0,5 l tej + 2 ek cukor
4 csomag zselatin (25g/csomag)
esetleg cukor a levekhez , hogy édesebb legyen ( én nem tettem bele )


Elkészítés :


A gyümölcsleveket külön-külön edényben állandó kevergetés mellett felforralom 1-1 csomag zselatinnal . Lehabozom !!! Ez egy lényeges mozzanat , ha nem teszed az egész munkád kárba vész , mert a kis hólyagok gusztustalanná teszik a zselét .Külön-külön egy-egy  edénybe ( 18x18 cm ) öntöm .
Kihűtöm , majd minimum 3 órára a hűtőszekrénybe teszem dermedni , de a legjobb egész éjszakára . Amikor kiveszem 2x2 cm-es kockákra vágom .
Egy nagyobb edényben ( 25x25 cm ) szépen , óvatosan elvegyítem .
Most főzöm fel a tejet az utolsó csomag zselatinnal . Ezt is le kell habozni ! Kihűtöm ! Fontos , mert különben megolvasztja a már elkészült kockákat !!! Ráöntöm a zselé kockákra és újra beteszem a hűtőbe 3 órára , vagy egy egész éjszakára .
Amikor kiveszem kiborítom , majd fél cm-es lapokat vágok belőle , amiket aztán tetszőleges formákra szúrok ki és soha de soha nem lesz belőle két egyforma .

3 megjegyzés:

  1. Wááááw! Ez marhajó!
    A képeket küldöm, de csak később, mert kissé körülményes voltam /vagyok ma :-P
    De holnapra odaérnek :-D
    A gasztroblog mostmár olvasható:
    http://cileekonyha.blogspot.com/
    Várom a véleményeket!
    Ildikó

    VálaszTörlés
  2. Aztaaaa! Hogy ez mekkora! Ki kell próbáljam. :o)

    VálaszTörlés