2013. március 1., péntek

Levendulás hintőpor babáknak

Alig vártam, hogy elfogyjon a jól ismert márka fehér dobozos, lila tetős hintőpora, ugyanis elhatároztam, készítek egy házi verziót! Még januárban megvettem a hozzávalókat, amikből kb. egy hónapja kevertem ki a saját hintőporunkat. Eddig nem akartam nyilvánosságra hozni, de mivel semmi, de tényleg semmi baja nincs tőle Csongornak, így közzéteszem! Apánk egy kissé szkeptikus volt vele kapcsolatban, de ha őt meg lehet győzni, akkor bárkit!

Szóval fogtam a márkás flakont, leszedtem róla a matricákat, és lefeszítettem a tetejét, hogy azonnal ebbe tudjam adagolni a hozzávalókat. A kávédarálóban kb 2-3 ek-nyi levendulát őröltem meg. Ehhez mértem ki 2:1 arányban a többi hozzávalót. Mivel nagyon erős illata van ennek a kevéske levendulának, így meg kellett töltenem az egész flakont, amitől érezhetően kellemesebb illata lett!



Hintőpor hozzávalók:
rizsliszt 1
kukoricakeményítő 2
2-3 ek gyógynövényvirág őrölve

A keményítőt és a lisztet 2:1 arányban kell beletenni. Tehát 2 ek keményítő + 1 ek rizsliszt. Óvatosan belekanalazgattam a flakonba,amibe már előzőleg beleszórtam az őrölt virágokat. Addig töltögettem, míg tele nem lett. A végén jó erősen összeráztam, és már kész is volt!

A hozzávalókról:
A kukoricakeményítő nagyon jó nedvességmegkötő hatással bír, továbbá vízben részben oldódik, ezáltal könnyen eltávolítható.
A rizsliszt selymesen puha tapintást ad a bőrnek.
A levendula kiváló gyulladásgátló hatással bír. De használhatunk mást is helyette pl. kamillát - ez nyugtató hatású, stb.

Mindenképp érdemes kipróbálni! Nagyon jó!
E

3 megjegyzés:

  1. Hűűű, ez nagyon jól hangzik. Ki fogom próbálni, ha itt az ideje :-)

    VálaszTörlés
  2. az én verzióm:
    - 50 g rizsliszt
    - 25 g szódabikarbóna (magamnak csináltam, piciknek nem tennék bele)
    - 20 g szárított kamillavirág összeklopfolva (darálónk nincs, így bele egy nylonzacsiba, összekötöz, 2 konyharuha közt aggyadneki, majd teaszűrőn leszitáltam)

    ezekben a házi hintőkben legalább tudjuk mi van... a boltiknak már az illatanyaga is méreg!

    VálaszTörlés
  3. Ez is nagyon jó! Köszi, hogy megosztottad velem! :)
    Én is inkább ezt használom, mert tudom, mi van benne!

    VálaszTörlés