2013. február 28., csütörtök

Fotókockák autóba

Nagyon sok kütyüt láttam már fellógatva autók és buszok tükrén. Némelyik tényleg ízléses, de vannak egész értelmetlen dolgok is! A férjemnek jelenleg csak rózsafüzére van. Az igazat megvallva, nem is szereti ezeket, de most kivételt tesz, mert két fotókockát készítettem neki az autóba. Mivel rendőr, és a munkahelye másik településen van, így sokat autózik. Ezért, hogy ott se hagyjunk neki nyugtot, jól megleptem magunkkal! :D Természetesen nagyon örült neki! 

A két kockához (időben) háromféle képet használtam: 
  1. augusztus - ekkor született Csongor, így  ez időből 4 db képet választottam
  2. karácsony - ebből csak kettőt
  3. február - friss képeket a gyerekekről
A kockákat nem papírral, hanem textillel vontam be, mert sikerült beszereznem egy nagyon szép, romantikus klt-et a scrap-kreatúrától, ami híven tükrözi az érzéseim iránta, valamint harmonizál az autónk színével. (piros, és ezért ez a neve is: Piros!)
A textilek mellett különböző kiegészítők is voltak: szalagok, csipke, hímzett levél és pillangó, bevont gombok, valamint textil virágok. Mivel a férjemnek lett, így se virág, se lepke nem került rá - bár a mérete végett amúgy se tettem volna rá! -, igaz, ami igaz, nehezen fogtam vissza magam! :)




Felhasználtam:
Romantikus textilkészlet - scrap-kreatúra
folyékony ragasztó - rayher
Tim Holtz vintage photo tinta - scrapbook.hu
bordó hímzőfonal - hagyaték

A kockák elkészítéséhez először rajzoltam egy tervrajzot. "Kiterítettem" a kockám, amibe beleírtam, melyik mekkora méretű, majd kétféle variációban írtam fel hozzá a különböző textil összeállításokat. A két kockához a 2 alap és 2 mintás szövet közül kellett választanom. Ezért az alábbi összeállítást alkalmaztam mindkettőnél: bordó, krém, mintás szövet. A két mintás egy kicsit zsúfolttá tette volna. Szintén így jártam el az elrendezésnél is. Az első:
  1. nagy: bordó
  2. közepes: virágmintás
  3. kicsi: krémszínű
 A második:
  1. nagy: bordó + kockás
  2. közepes: kockás + bordó
  3. kicsi: krémszínű  (Na ebből az összeállításból kerültek egymás mellé a színek!)
 A lapokat külön-külön vontam be az anyaggal, melyeket folyékony ragasztóval erősítettem az egyes négyzetek hátoldalára. A sarkokat óvatosan hajtogattam, hogy összeállításnál ne okozzanak gondot.
Míg a lapok száradtak, elkészítettem a zsinórt is hozzá. 3x3 szál 39 cm-es hímzőfonalból, hármasfonással  készítettem. A székünk egyik vékony pálcájára kötöttem fel, és ott fontam meg. A kétharmadánál elkötöttem a fonást, és szabadon hagytam a végét. Ezután levágtam a székről és elkötöttem. Azért hagytam neki közel 10 cm-es szabad szakaszt, hogy könnyen fel lehessen kötni a tükörre. Ha elkötöttem volna, akkor könnyen kicsi lehetett volna, viszont, ha hosszabból készítem, akkor pedig túl hosszú lett volna. Így legalább akkora méretre lehet hagyni, amekkora tetszik! :D
A lapok összeállítását ragasztópisztollyal oldottam meg. Gyors, pontos száradása van, és könnyen javítható. Nem hagy foltot az anyagon, ellentétben a folyékony ragasztóval! A zsinórt is ezzel erősítettem fel úgy, hogy a csomó, ami az elkötésnél keletkezett, a kockán belülre kerüljön.
A színei elég inspirálóak önmagukban is, továbbá elég hangsúlyossá teszik a kockákat, ezért a fotókat csakis szépiában tudtam elképzelni hozzá. Nagyon jól kiemelik, kiegészítik egymást ezeket a színek!


A fotók egyike-másika feliratot is kapott, méghozzá, krém színnel írva, a gyerekek neveit. Így utólag úgy gondolom, hogy bátran rajzoljunk, írjunk a kép köré digitálisan, hiszen a kockákat még hangsúlyosabbá teszi! S olyan plusz dekorációnk lesz rajta, ami még elegánsabbá teszi az egész művet!  Nekem is így kellett volna! Bár, utólag okos az ember lánya, nem igaz?! :D Pláne, ha férfi a megajándékozott!

A két kockára csak egy-egy dekorációs elem került: egy hímzett levél, és egy szalagdarab sarokelemekre osztva. A levél minta egyik lapról a másikra nyúlik át, míg a szalag darabok egy hangsúlyos kép átellenes sarkaiba kerültek, így kiemelve azt a többi közül.
További dekorációt nem akartam rá tenni, mert ugye férfiembernek lesz, aki szereti az egyszerű, de elegáns dolgokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése