2011. szeptember 11., vasárnap

Konyha felújítás, festés


 Bocs a csúszásért, de a polcra kellett eddig várni. Sajnos hiába rendeltük le időben, még a nyári szabadságolások előtt, mert elfelejtettek egy méretet levenni! Így ez az egy hét után további másfél hetet kellett várnunk!

A felújítás cseppet sem volt egyszerű a gyerekek miatt. De ezt már leírtam korábban. :)
Apánk kb 3 napig mérges volt rám, aiért 10*10-es csempécskéket választottam! :)))) Háááááát, nem volt egyszerű feltenni, az tény! :) Persze, hiába volt itthon egy doboznyi fugakeresztünk, ha az elfogyott, akkor várni kellett egy napot a folytatással, mert csak akkor lehet kivenni. Így voltak olyan napok, mikor este fél 8-kor már befejeztük a munkát. De megérte, mert nagyon szép ám!

Kipakolás után tudtam csak fényképezni, mert előtte elfelejtettem! :) De a végeredményről már több kép van! :)))
Kiszedtük az ablakot!!!! Életünk legjobb döntése!
Ilyen lett! Ott a polc, ami eddig nagyon hiányzott!
 Imádok itt lenni! Egyszerűen minden elfér, na jó majdnem minden konyhai eszközöm!  De legalább a kenyérsütőm befért! :) Apus még készít nekem egy fiókot az asztalkába, ami még épp ezért nincs bútorlappal beburkolva. Így oda mennek majd a főzés során oly elengedhetetlen eszközeim: kanalak, villák, kések, fakanalak, merőkanalak.

És ez a másik oldal. Fő látványossága az alsó gyereksarok! Igen, kisajátították még évekkel ezelőtt. Rend sosincs rajta, még akkor se, mikor kitakarítom! 5 perc és kész káosz van rajta újból! :)

Legközelebb azt az ajtót cseréljük ki, mert ez még egyidős a házzal, és nem tetszik!

Az új csempékre felragasztottam a közös műveinket a gyerekekkel. Igaz a fürdőszobába készítettük, de mindig csak ígérte Palika, hogy felrakja. De most a kezembe vettem az irányítást! Én ragasztottam fel ide a konyhába! :)

Pókica a kenyérsütő felett. - Botond mű

A mikró felett Zümi kapott helyet. - Én mű

Tűzhely egy oldalánál, ezek Botond és az én alkotásaim.

A tűzhely fölött is vannak ám!

Míg szét volt verve minden, addig a főzés sem volt ám egyszerű! A kertben ettünk mindennap, még a reggelit és a vacsorát is, kivéve aug. 20-án, mert akkor negyed 10-kor lett kész az ebédlő, és a tűzijátékot nézve ettünk, benn a szobában. Májkrémes kenyeret!!!!
Szóval, hogy főztem???? Néhány téglából készítettem egy kis tűzhelyet, rátettem a tárcsánkat, és abban sütöttem a húsokat, meg a krumplit. De azért a jóból is megárt a sok, ezért néhány nap múltán, ideiglenesen Palika beállította a tűzhelyet, hogy valami leves is legyen. A helyi csárda, pedig épp szabadságot tartott ezen a héten!
 Igazán romantikus volt minden étkezésünk, hiszen a kis kerti tavunkban szökőkutunk is van, vízeséssel. Szóval csendes vízcsobogás, és reggelente madárcsicsergés mellett ettünk. :) Ezt a kistavat is a párom készítette. Egyszer, mikor hazaértem a fősuliról, egy hatalmas kráter fogadott az udvarban. Kicsit hitetlenül néztem rá, de segítettem neki befejezni. Azóta már eltelt vagy 6-7 év. Jelenleg 28 db halunk van benne: koi, shubunkin, aranyhal. És minden évszakban gyönyörű!!!! Bár most egy kicsit kókadt. Most épp 38,5 fok van kinn, tegnap pedig 28 volt!!!! Nem is csoda, hogy így néz ki! :(


És, hogy én se unatkozzam, míg a konyha készül, addig a nagykaput lecsiszoltam, és lefestettem. Vettünk hozzá kerítéselemeket, amiket le is pácoltam. A tervünk: sötétbarna festékkel lefestjük a lemezkapunkat, amire a cseresznyeszínű fa elemeket ráfogatjuk. Mivel pehelykönnyű elemekről van szó, így megbírja a kapu.
A kiskapu is Palika műve, aminek saját, egyedi kilincset készített.

 Szép lesz, csak még nincs összerakva egyéb okok miatt.

Lesz még munka, mert van még egy pár tervben! Úgyhogy, nem fogunk unatkozni! De legalább jobb, mint egy párterápia! :)))

Röviden ennyi! :)

5 megjegyzés:

  1. Era eddig a munka miatt nem irigyeltelek de most,hogy kész van annál inkább! :-)Tudom mivel jár,nem semmi.Valóban jó döntés az ablak,fény és szellőztetés miatt egyaránt.Gyönyörű lett,megértem,hogy jól érzed magad.Addig jó amíg az embernek vannak tervei a lelke is addig él! Le a kalappal rengeteget dolgoztatok de megérte!puszi

    VálaszTörlés
  2. JUj de vártam már ezt a bejegyzést! Annyira irigyellek, hogy ilyen csodás környezetben éltek, laktok! (Én is én is)Ezért szeretem a bejegyzéseidet, a hosszúakat, képeseket! Szép lett a konyhád! A nomád hétért külön csillagos ötös!

    VálaszTörlés
  3. Egyszer erre jársz, gyere el egy kávéra, teára, sütire vagy bármire! Szívesen látlak téged és a többieket is! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettetek! :) Ötletes a kapura a díszítés is! Mi még a konyha bővítés előtt állunk. Már előre sajnálom magam. Azt mondta a párom karácsonyra kész lesz! :) Télen ér rá itthon foglalatoskodni.

    VálaszTörlés
  5. Na, annál rosszabbat nem is tudok elképzelni! Szegény ti! A legnagyobb hidegben nekiállni.... Nagy kalappal! :)

    VálaszTörlés